Jak wybierać zdrowe produkty?

Zanim wybierzemy się na zakupy powinniśmy pamiętać, abyśmy byli najedzeni (po zjedzeniu posiłku), a nigdy na czczo czy też po wyjściu z pracy, gdy głód osiąga swoje największe nasilenie. Chodzi oto, że wtedy nie kupimy tego, co rzeczywiście jest nam potrzebne, ale to co, jak nam się wydaje najszybciej da nam uczucie sytości lub coś, co pamiętamy z reklam telewizyjnych.

Zazwyczaj w takich sytuacjach kupujemy więcej niż potrzebujemy i nie będziemy się kierować zasadami prawidłowego żywienia. Dlatego dla dobra organizacji zakupów żywności bardzo ważne jest, aby zaplanować je w domu, a najlepiej zapisać na kartce. Nawet badania naukowe donoszą, że większość z nas wiedzę na temat zdrowych produktów czerpie z reklam telewizyjnych, kolorowych czasopism czy też z Internetu, a tylko nieliczni czytają informacje żywieniowe o produkcie zawarte na etykiecie czy też opakowaniu żywności (tj. zawartość tłuszczów w 100 gram, zawartość cukrów prostych, masa produktu w gramach, wartość energetyczna 100 gram danego produktu, data przydatności do spożycia czy też po prostu marka). Niestety, ale zwykle przy wyborze produktów żywnościowych kierujemy się też ceną i tzw. Promocją, co nie zawsze oznacza kupienie produktu świeżego oraz pełnowartościowego.

Aby wybierać zdrowe produkty to powinniśmy zwracać szczególną uwagę na zawartość w produkcie różnych związków chemicznych, takich jak sól, substancje zapachowe, stabilizujące, konserwanty, barwniki, spulchniacze itd. Jeśli jest ich bardzo dużo to popatrz na stojący obok produkt i porównaj, który ma ich mniej. Oprócz tego powinniśmy sprawdzić jakość zdrowotną produktu, czyli jaką ma zawartość białka, jaki jest procent tłuszczu, węglowodanów, obecność cukrów prostych, składników mineralnych czy witamin. Dobrze by było sprawdzać także wartość odżywczą, czyli wartość kaloryczną każdego produktu, która podawana jest na opakowaniu i zawsze dotyczy ona 100 gram danego produktu, tylko niektóre produkty maja dodatkowo podaną wartość energetyczną dla danej wielkości porcji tego produktu.

Koniecznie trzeba zwracać uwagę także na to, aby mięso i jego przetwory były chude, najlepiej z drobiu, ale chociaż raz w tygodniu spożywać mięso czerwone, np. wołowinę, w celu dostarczenia do ustroju dobrze przyswajalnego żelaza. Oraz należy pamiętać o spożyciu ryb co najmniej 2-3 razy w tygodniu. Warto zwrócić również uwagę na to, czy na etykiecie jest informacja czy olej nadaje się do spożycia na surowo czy też jest przeznaczony do smażenia i pieczenia. Dodatkowo pamiętaj, że olej raz użyty do termicznej obróbki żywności nie powinien być w żadnym wypadku użyty ponownie. 

Zobacz również

Kontakt

Tel: 802 694 574

E-mail: kontakt@oatmealandfigs.pl

Lubisz się zdrowo odżywiać, ale czasem masz też ochotę na coś spoza ścisłej diety? U nas znajdziesz przepisy, które gdy będą wykorzystywane z umiarem nie przeszkodzą w utrzymaniu idealnej sylwetki!