Który alkohol ma najmniej kalorii

​Trzeba przyznać, że kluczem do zdrowego stylu życia jest umiarkowanie. Pomimo iż na co dzień możesz przestrzegać nawet najbardziej rygorystycznej diety, zdarzają się okazje, gdy wzniesienie toastu jest konieczne lub po prostu nachodzi cię na to ochota. Poniżej znajdziesz krótki poradnik, dotyczący tego jaki alkohol warto pić i który ma najmniej kalorii. Przeczytaj go koniecznie!

Alkohol i dieta nie współgrają ze sobą
Zacznijmy od tego, że o ile alkohol nie ma tłuszczu i ma niską zawartość węglowodanów, nie możesz zapominać o tym, że kalorie, które dostarcza twojemu organizmowi również liczą się w diecie. Niestety, ale alkohol i dieta nie współgrają ze sobą, ponieważ organizm najpierw przetwarza alkohol, magazynując pozostałe węglowodany i tłuszcze w postaci niechcianej tkanki tłuszczowej. Dlatego jeśli już decydujesz się na drinka, musisz wiedzieć, że nie

Wino - najbardziej sprzyjający diecie wybór
Generalnie rzecz ujmując wino jest najmniej kalorycznym alkoholem, zawiera średnio 20 kcal na 30 ml. W związku z tym każdy kieliszek wina o pojemności 150 ml będzie zawierał 100 kcal trunku bez cholesterolu, soli czy tłuszczu. Zwykle jest to prawdziwe zarówno dla wina czerwonego, jak i białego, począwszy od merlota aż po chardonnay. Oczywiście słodkie wino typu sherry ma nieco więcej, bo 32 kcal na 30 ml, ale podaje się je w mniejszych kieliszkach, zazwyczaj po posiłku. Poniżej znajduje się więcej informacji o poszczególnych odmianach: Chardonnay (wino białe) – w 30 ml: 20 kcal, 0,4g węglowodanów ; w kieliszku: 100 kcal, 2g węglowodanów, Pinot Grigio (wino białe) – w 30 ml: 20 kcal, 0,4g węglowodanów ; w kieliszku: 100 kcal, 2g węglowodanów, Zinfandel (wino białe) – w 30 ml: 20 kcal, 0,4g węglowodanów ; w kieliszku: 100 kcal, 2g węglowodanów, Cabernet Sauvignon (wino czerwone) - w 30 ml: 20 kcal, 0,8g węglowodanów; w kieliszku: 100 kcal, 4g węglowodanów oraz Merlot (wino czerwone) - w 30 ml: 20 kcal, 0,8g węglowodanów ; w kieliszku: 100 kcal, 4g węglowodanów.

Alkohole wysokoprocentowe – ostrożnie na diecie
Przede wszystkim alkohole wysokoprocentowe zawierają więcej kalorii w 30 ml niż wino i często miesza się je z napojami gazowanymi, co jeszcze bardziej zwiększa ilość kalorii w drinku. Dlatego jeśli już decydujesz się na drinka z jednym z tych alkoholi, rozcieńcz go niekaloryczną wodą gazowaną lub dietetycznym tonikiem. Musisz wiedzieć, że jeden drink będzie zawierać około 45 ml wysokoprocentowego alkoholu. Jednak tyle samo alkoholu znajdziesz w kieliszku typu „shot. Tak wygląda wartość odżywcza niektórych popularnych alkoholi wysokoprocentowych: Wermut – w 30 ml: 32 kcal, 0,2g węglowodanów; w 45 ml: 64 kcal, 0,4g węglowodanów.

Zobacz również

Kontakt

Tel: 802 694 574

E-mail: kontakt@oatmealandfigs.pl

Lubisz się zdrowo odżywiać, ale czasem masz też ochotę na coś spoza ścisłej diety? U nas znajdziesz przepisy, które gdy będą wykorzystywane z umiarem nie przeszkodzą w utrzymaniu idealnej sylwetki!